BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 15, 2010

YanG PeRTaMA v.s YaNG TEraKHir


Kadang2 aku bertanya dengan diri sendiri mengapa aku tidak mampu menjadikan aku adalah aku sendiri.mengapa bayangan masa lalu menghantui aku.Orang kata walau kita bukan yang pertama dalam hatinya tapi kita seharusnya bersyukur kerana mampu menjadi org terakhir yang dia cintai.Tetapi mengapa tidak kita fikirkan andai kita yang terakhir maka kita akan di hantui masa lalu nya..Masa lalu yang mampu melumpuhkan rasa kita padanya...
Jawapan kepada persoalan ini adalah kita tidak perlu menilai dimana kita pada hati org yang kita sayang..Selagi ada cinta selagi itu kita merasakan setiap peringkat dalam hatinya adalah kita..
Ni kata-kata bila semuanya kita rasa cinta itu segalanya...Tapi aku amat mengharap agar aku boleh menjadi yang terakhir dalam hidup nya...Besar dugaan yang aku tempuhi saat aku mula mengenal apa itu cinta dan siapa MOHD AZMAEN B TERUNA...Lelaki yang penuh dengan admire sendiri...Mengapa timbul soal kepercayaan dalam hubungan..Salah kah andai kita merasa untuk cemburu terhadap pasangan kita..Tapi itu lah manusia..Menuntut untuk mencintai..di cintai..mempercayaii..jujur..tetapi di mana letak nya nilai kesetiaan.Tiada guna berpegang pada kepercayaan dan kejujuran.Tetapi kita tidak tahu menghargai erti sebuah kesetiaan dalam hubungan.
Adakah aku juga insan yang perlu mempersoal tentang makna setia...Wajarkah kita meyakini bahawa kita setia pada pasangan kita bahkan beribu manusia menggugat tembok setia kita...Cinta sememangnya terlalu susah untuk kita ungkap..Mungkin cinta itu sesuatu yang kita rasa tapi manusia tidak cuba menghargai cinta..Untuk menghargai cinta cubalah belajar menghargai orang yang kita cinta dan orang yang sememangnya mencintai kita...
Apa yang dapat aku simpulkan..cinta adalah cinta..Dan manusia tetap dengan egonya dalam menghapuskan betapa suci nya cinta itu.Apa pun persepsi manusia terhadap cinta..Lembutkan lah hati agar kita mencintai Yang Maha Esa terdahulu..Tandus cinta kita padaNya maka kian timbus cinta kita pada orang yang Dia anugerahkan untuk kita...salam

0 comments: