BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 27, 2010

Dealova...


aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu


aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu

karena langkah merapuh tanpa dirimu

oh karena hati tlah letih



aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau sentuh

aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu

tanpamu sepinya waktu merantai hati

oh bayangmu seakan-akan



kau seperti nyanyian dalam hatiku

yang memanggil rinduku padamu

seperti udara yang kuhela kau selalu ada



hanya dirimu yang bisa membuatku tenang

tanpa dirimu aku merasa hilang

dan sepi

dan sepi



kau seperti nyanyian dalam hatiku

yang memanggil rinduku padamu

seperti udara yang kuhela kau selalu ada



kau seperti nyanyian dalam hatiku

yang memanggil rinduku padamu

seperti udara yang kuhela kau selalu ada



selalu ada, kau selalu ada

selalu ada, kau selalu ada



Mula aku dengar lagu ne tahun 2006. Aku jadi sangat fanatik ngan lagu ne.Kalau boleh aku nak jadi mcm lagu ne..Tapi aku berfikir mampu kah aku menjadi seperti apa yang Once nyanyikan dalam lagu..Bukan mudah nak jadi setiap sudut yang org boleh terima kita. Kadang2 orang lbih nampak kelemahan kita dari nampak kelebihan kita.Lumrah seorang manusia hanya mampu menilai seseorang dari luaran sahaja. Manusia berbeza dari makhluk lain. Manusia mempunyai akal fikiran untuk berfikir. Tapi anugerah Allah tu manusia ketepikan sahaja semata2 kerana keegoaan masing2.



Kita selalu menginginkan yang terbaik utk pasangan kita. Apatah lagi bila kita mula memikirkan tentang masa depan. Bagi kita walau orang lain tidak menilai kita yang terbaik..bakal pasangan hidup kita layak untuk memberi gelaran itu. Kerana apabila dia merasakan kita adalah trbaik maka kita jadi pilihannya.. Begitu juga dengan pasangan kita. Kita pilih dia sebab kita rasa dia adalah yang terbaik antara pilihan yang kita ada. Bukan mudah utk membuat pilihan dalam pilihan hidup. Setiap manusia mmg di tentukan jodoh,pertemuan dan ajal masing2. Aku bersyukur dengan apa yg terjadi pada ku. Setiap yang terjadi akan mematangkan lagi siapa aku di mata dia dan mereka..



Aku jadikan semua yang terjadi pada masa lampau..hari ini sebagai perjalanan hidup yang aku mesti lalui walau sakit mana sekalipun. Kerana aku tahu Allah s.w.t menguji umatnya supaya lebih tabah utk menghadapi cubaan dan ujian pada hari esok..Cuma aku bertanya masih adakah esok utk aku. Kerana esok satu penantian utk aku.Penantian yang langsung tiada pastinya.



Walau apa pun jadi aku bersyukur kerana rasa cinta masih wujud dalam hidup aku.Cinta banyak mengajar aku tentang dunia ini..Dunia bukan hanya milik kita sahaja kerana masih ada orang len wujud dlam dunia ini.Apa yang penting hargai lah seseorang itu selagi dia masih berada dekat ngan kita...Jangan biar kita menangis kerana tidak berdaya untuk menggapai makna dia dalam hidup kita...



'CINTA ITU SESUATU YANG TERLALU ABSTRAK UTK SESIAPA MERASAI DAN MENILAINYA'

0 comments: