BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 21, 2010

Oh Lelaki...!!!!


Dah beberapa hari ni aku tak mencoret lam blog kesayangan aku ne...Aku sibuk ngan pelbagai hal..tambah g ngan masalah yang dtg tak dijemput...Dalam aku memikirkan masa depan aku terfikir nk kembali menulis dalam blog ne..Smua nya tentang oh lelaki!!!...
Memang bohong kalau kita kata kita bleh bahagia walau tanpa lelaki...kadang2 lelaki adalah 'element' penting dalam hidup kita seorang perempuan...bkn mudah nak definisi kan lelaki..lelaki di wujudkan dengan pelbagai ragam...kadang2 aku terfikir mengapa harus diwujudkan lelaki yg dengan pelbagai ragam nya...dari yg egonya lebih tinggi dari Gunung Everest sampai lah ego yg tak jelas puncanya...Lelaki akrab nya didefinisikan sbg insan yg unik..aku pn xtau...mybe sbb dia org ble buat poligami agaknya..MMMmmmmm..lelaki kan...Sunnah nabi tu je yg dia org ikut...
Tapi ada juga lelaki yg sanggup bergadai nyawa semata kerana seorang wanita...Nak jadi 'superman'..tp tak kurang juga lelaki yg lngsung tidak menghargai seorang wanita...Lelaki terlalu obses dengan gelaran sebagai lelaki...Kadang2 bila aku tengok seorang lelaki yg sanggup buat apa sahaja utk wanita yg di cintai aku rasa bahagia..Alangkah indah dunia ne andai smua lelaki tau hargai pa yg ada depan mata dan apa yg telah di anugerahkan..lelaki kadang2 di butakan mata dan mata hati dengan nafsu iblis...Lelaki insan yg di lahirkan dengan satu nafsu dan sembilan akal...tapi berbeza dengan wanita yg hanya ada 1 akal dan sembilan nafsu...Ini membezakan kan wanita lebih mampu untuk menghargai akal dari menghargai sembilan nafsu yg ada..manusia akan mati dan hidup andai mampu menyeimbangkan antara nafsu dan akal.....
Wahai para lelaki jgn mudah mengatakan bahawa kesemua nafsu wanita itu mampu mengatasi satu nafsu kalian...Lelaki penuh dengan egoisnya...demand nya yg tersendiri.Lelaki akan berusaha mencari wanita idaman sedangkan cinta itu abstrak untuk kita nilai...kadang2 cinta itu indah..kdang cinta itu lebih pahit dari hempedu.wahai sang arjuna...andai lah kaum kalian terlalu mendamba seorang wanita idaman sampai terhentinya detik masa pun tidak akan berjumpa..kerana kita manusia di lahirkan dengan kelemahan dan kelebihan nya...andai dia kelebihan kita jadikan kelemahan nya sebagai bimbingan kepada kelebihan kita...
Aku tertanda tanya mengapa lelaki insan yg ssah untuk kaun hawa fahami..dalami apatah lagi untuk kita rasai maksud lelaki nya...Aku tidak hanya meneliti dimana kurang nya seorang lelaki kerana aku juga perlukan seorang insan untuk mencintai aku..Dan semestinya insan itu adalah lelaki..Aku mamp melihat kedunia yg indah ini pun adalah kerana adanya lelaki dan wanita iaitu mama dan papa...
Sebanyak manapun kita mendefinisikan tentang lelaki..kita juga makhluk Allah s.w.t yg saling memerlukan antara satu sama lain...biar kita pusing,bengang,marah dan apa jua emosi lelaki dan wanita saling berkaitan...saling memerlukan..
Sang Arjuna....

Kasih, kenanganku

Ingatkah saat saat dulu

Kasih, apakah dirimu

Merasakan semua itu

Ke mana pun langkahku pergi

Ku masih melihat bayanganmu cintaku

Dan kemana pun arah anginku berlari

Hati ini masih kau miliki

Lelaki ini yang selalu mencintamu

Selalu, tanpa ragu

Lelaki ini yang selalu memuja

Hanya dirimu

Yang bertakhta dalam sanubariku

Sanubari ku

Aku yang mencintakan mu

Hanya dirimu…

Karena cintaku, tak berbatas waktu

Karena cintaku, tak mengenal jenuh hatimu

Hatimu…

0 comments: